sâmbătă, 2 februarie 2013

Samoyed.....cum il vad eu :)

In ultimul timp tot mai multe persoane cauta un Samoyed ca animal de companie. Un search pe Google ne ajuta sa invatam cine este Samoyedul, de unde provine si ce caracteristici de rasa are.
Asa am cautat si eu si am aflat ca vine de undeva din Siberia,  ca este caine de sanie si iubeste trasul in ham extraordinar de mult. Am aflat si ca iubeste copiii si ca este pasnic si non-agresiv, etc.
Si totusi, pana nu il ai acasa nu poti decat sa crezi sau sa nu crezi ce spun altii.
Asa ca avand o prima opinie formata si stiind ca vrem un caine linistit, de familie si mai ales frumos foc am decis sa il luam pe Nor. De 9 luni Nor este membrul familiei noastre. :)
Lasand la o parte textele academice care apar pe internet, Samoyedul prin ochii mei de stapan indragostit are o veselie inocenta (cel putin acum, la 9 luni)pe care ti-o transmite oricat de suparat ai fi. Din cauza asta scapa si de multe dojeni doar zambind putin. Este destul de cuminte fata de alte rase, dar sa te fereasca al de sus sa se plictiseasca copilul ....ca atunci te poti astepta la cele mai groaznice lucruri (pomi mancati, gropi adanci, mobila roasa pe toate partile, jucarii decapitate, carti zdrentuite si lista poate continua).Un alt atu este incredibila apropiere de copilasi. Nor si Andrei (nepotelul meu) sunt cei mai buni prieteni.
Sa nu uitam insa si de blanita pufoasa care poate sa dea dureri de cap daca nu ne facem timp sa o periem regulat, sa o descalcim, sa o spalam  si sa o si adunam de prin casa mai ales primavara si toamna.
Oricum, cand iesim cu el la plimbare este singura atractie pentru toata lumea. Este asa frumos incat nu se pot abtine sa puna mana pe el.....cunoscatorii stiu ce zic :P

Astept si comentariile voastre. :)
si weekend placut tuturor alaturi de pufosi.

9 comentarii:

  1. Cunoscatorii stiu, intr-adevar :))
    Da, este foarte jucaus, iubitor si linistit, atunci cand este epuizat (ceea ce rar se intampla :)) ). Dar cum spuneai si tu, daca apare plictiseala si este singur acasa, s-a terminat totul. Am experimentat cu Ukko de la carti furate din biblioteca si facute praf pana la sfasiat tapetul de pe pereti, mancat din zid si ros mobila. Asta ca sa trecem peste ros furtunul de la dus si de la chiuveta cand era inca un puiut de 3-4 luni si m-am speriat groaznic pentru ca era compus din fasii metalice impletite; nu mai amintesc de mos craciunul de ciocolata furat si mancat (are totusi gusturi bune, era Heidi sau Milka :)) ).

    RăspundețiȘtergere
  2. având în vedere că are ditamai blana și noi nu suntem o țară chiar friguroasă, nu v-ați gândit că o să-i fie greu din pricina căldurii?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. In primul rand, este un caine foarte adaptabil. In al doilea rand, samoyedul are doua straturi de blana, care il ajuta si il protejeaza atat de frig, cat si de caldura. Si nu cred ca este nimeni nebun sa il scoata afara, la 40 de grade, in plin soare ... Daca mai ai si alte nelamuri, intreaba :)

      Ștergere
  3. Este intr-adevar un caine adaptabil. Alina are dreptate in totalitate. Eu chiar am experimentat vara trecuta cu Nor tinut in curte. Aveam grija sa ii ud terasa de cateva ori pe zi (fiindca pe terasa in coltul cel mai umbros statea). In plus ii puneam un lighean mare cu apa ca sa se racoreasca. Si asa a trecut cu bine si de anotimpul asta calduros. Binenteles plimbarile aveau loc doar seara pe racoare si uneori dimineata devreme. :)

    RăspundețiȘtergere
  4. Daca imi este permis sa intreb, de unde l-ati luat pe Nor? se intampla cumva sa fie cu pedigree?; intreb asta deoarece vom avea nevoie la un moment dat de un mascul iar cei cu pedigree se gasesc mai greu decat si-ar putea cineva imagina...
    ...mi-e teama ca cei care au scris ca samoyed-ul este un caine linistit au uitat sa puna ghilimelele...e adevarat insa ca nu e o "liniste" deranjanta...a mea are obiceiul sa imi sape curtea...cand vin de la servici ma enervez, dau sa cert baragladina...dar cand ii vad mutra ma apuca rasul si ma apuc cu ravna de sportul preferat: 50m lopata...si asta zi de zi

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mi se pare atat de cunoscuta faza cu lopata....noua mai are putin si ne dezgroapa pomii, pe cei pe care nu i-a mancat pana acum :) Si pe Nor mutra lui simpatica l-a salvat de la multe certuri. Ca sa raspund si la intrebare, Nor e adus din Ungaria si are pedigree. Si noi ii cautam o partenera. Ar fi frumos sa ne intalnim sa vedem daca se simpatizeaza blanosii.

      Ștergere
    2. nu am mai intrat de mult pe blogul dumneavoastra. Noi nu suntem din Bucureşti asa ca e mai greu cu intalnirea...exista cumva posibilitatea de a comunica in mod privat? ma gandesc eventual la un cont de Facebook caci nr de telefon nu stiu daca e indicat a lasa in mod public...cine stie ce nebun poate suna...iar aici nu am gasit rubrica de Contact

      Ștergere
    3. Pe facebook ma gasiti ca Andreea St ; ne veti recunoaste dupa poza cu Nor :)

      Ștergere
    4. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

      Ștergere