miercuri, 6 februarie 2013

Ce mananca Samoyedul meu ?

Mancam, mancam, mancam........dar ce?

Generalizand fata de cainii pe care ii cunosc, as putea spune ca mananca cam orice le pica sub bot. Mai mult decat atat, unii crescatori sunt chiar de acord cu orice tip de hrana, in orice cantitate ca..."doar e caine".Personal, nu sunt de acord cu mancarea slab calitativa sau cu mancarea de casa care de cele mai multe ori e o fiertura de orez cu ceva pui.
Hrana industrializata de calitate super premium ofera animalului tot ce are nevoie pentru crestere si dezvoltare armonioasa si frumoasa.
Prima mancare pe care a cunoscut-o Nor a fost Starter-ul de la Royal Canin. Stiind ca este o mancare premium, destul de scumpa comparativ cu alte marci, m-am gandit ca asta trebuie sa manance si in viitor. Asa ca dupa 3 luni am continuat cu Maxi Junior tot de la RC.
Din pacate, insa, nu s-a nascut nimeni invatat dar am avut norocul sa cunosc persoane care sa-mi deschida putin ochii. RC se bazeaza pe faina de porumb ca ingredient principal(si am tot auzit in ultimul timp ca porumbul este mai mult modificat genetic decat asa cum era odata pe ogoare). De altfel, daca punem apa calda peste bobite se si simte mirosul de mamaliga. Asa ca am cerut sfatul altor prieteni proprietari de Samoyezi, dresorului, medicului veterinar si am ajuns sa ma documentez despre mancarea super premium precum Orijen si Taste of the Wild (fabricatie SUA). M-am oprit la cel din urma fiindca are o compozitie echilibrata si cel mai important fara faina de porumb. Si in plus, a fost recomandat si de dl doctor. :)
Noi am mers pe varianta cu Somon care i-a facut o blanita foarte frumoasa si lucioasa lui Nor. Sursa ingredientelor pentru toate variantele Taste of the Wild este garantata de producator in termeni de calitate. Bobitele contin un mix de multe elemente care ajuta la dezvoltarea armonioasa a catelului, de la fructe, legume, carne, peste, oua pana la apa purificata (obtinuta prin osmoza inversa) folosita in procesul industrial de fabricare. Toate ingredientele sunt atent selectionate, unele dintre ele fiind chiar cultivate special pentru a fi procesate si pentru a ajunge in compozitia acestor bobite.
Totusi, pentru catei este mai gustoasa hrana de la Royal Canin, dar Nor s-a acomodat si cu Taste of the Wild mai ales fiindca am folosit un mic truc pentru a-l induce in eroare (am pus apa calda peste bobite ceea ce le-a amplificat mirosul si le-a facut mai apetisante).
Despre aceasta marca de mancare puteti afla mai multe chiar de pe site-ul lor www.tasteofthewildpetfood.com
De luna viitoare vom incerca si varianta cu rata sa vedem daca va avea succes.

In plus fata de mancarea aceasta din care Nor primeste 2 portii pe zi (uneori mananca doar o data) mai primeste si suplimente sau recompense.
Incepand de la stanga la dreapta, oasele de piele nu il mai incanta. e mult mai fericit cu un os de vita mare si fiert bine. La mijloc, in ambalaj galben sunt niste sticksuri, ca niste carnaciori moi. Le-am folosit mai intens in perioada de dresaj, fiindca sunt foarte gustoase ceea ce duce la o motivare buna in timpul sedintelor dar se si rup foarte usor controland in felul acesta cantitatea oferita. In punga rosie sunt biscuiti cu compozitii diferite (carne de pui, de vita, vanat). Un minus al lor este faptul ca nu pot fi mancati din mers. De aceea eu i le mai imprasti prin curte si ii dau de treaba sa le gaseasca. Dupa cautare, de cele mai multe ori, adoarme. :)Sticksurile si biscuitii sunt achizitionati de la Lidl. Mi-au placut in primul rand fiindca nu sunt foarte bogate in proteine (in cazul lui Nor proteinele duc la pigmentarea excesiva in jurul ochilor).
Din cand in cand Nor mai primeste si piept de pui ca bonus pentru un catel cuminte. :)

Cu mare placere astept intrebari si sugestii din partea celor interesati de mancarea prietenilor nostri.



7 comentarii:

  1. Uite, noi la inceput nu ne-am documentat prea mult. De fapt, Ukko a fost o surpriza pentru mine, l-am primit cadou de ziua mea, pentru ca intr-o zi am vazut pe strada o superbitate de samoyed si i-am zis lui Edy ca asta este cainele pe care mi-l doresc. El a tinut minte si cam dupa jumatate de an l-am primit <3
    Sa revenim la mancare. La inceput nu stiam care-i faza cu atatea mancaruri si nici veterinarul nu era prea grozav. Dupa vreun an, cand a facut o dermatita la un cot si veterinarul zicea ca sunt eu nebuna, cainele nu are nimic, am inceput sa ma documentez temeinic si am ajuns la doctorita actuala, care este super buna si sunt foarte multumita de ea, continuam sa mergem la cabinet chiar daca este destul de departe de noi. Ea este cea care mi-a facut educatie in privinta mancarii. Am inceput cu Acana normal, apoi mar si miel, am trecut si prin Royal Canin, care nu e grozava, exact cum ai spus si tu, si am ajuns la Advance, Lamb & Rice. Chiar daca nu este cea mai buna mancare, este cotata printre cele superpremium si Ukko o mananca foarte bine, spre deosebire de tot ce am incercat pana acum.

    Nici eu nu sunt de acord ca trebuie sa manance orice, oricum la cat de mofturos este Ukko, sunt slabe sansele sa se intample asta. Orez cu morcov si pui i-am mai dat si eu, lui ii place, dar nu ii face bine. Ultima data dupa o portie mi-a vomitat de mai multe ori si dna doctor mi-a zis sa nu-i mai dau.

    Un articol foarte interesant aici: http://www.dogfoodproject.com/index.php?page=betterproducts

    Ca si recompense, ii plac foarte mult niste biscuiti cu miere si menta, care se gasesc foarte greu, dar si batoane din piele, umplute cu iaurt. La Lidl am gasit burta de vita si urechi de porc, pe care le mananca foarte bine.

    Ii mai plac chipsurile cu spirulina Trixie (http://www.personalised-pet-products.co.uk/Chewing_Chips_with_Spirulina_Algae) si Dental Fresh de la Friskies (http://www.friskies.ro/puppy/infoOralHigene.html)

    Cu oasele de vita trebuie sa ai mare grija, constipa daca este prea mare portia. Ukko este lacom si mananca mult, eu nu-i mai dau.

    Cu mancarea umeda noi nu intelegem deloc. Se pare ca stomacul lui Ukko este destul de sensibil si nu le suporta cum trebuie.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Advance ne recomandase si noua veterinarul la una din vizite dar dupa ce am vazut ca in pet shopul lui doar Advance se vindea m-am gandit ca recomandarea nu este tocmai "fair". Asa ca am continuat cu Taste of the Wild. Urmatorul sac va fi cu rata. S-ar zice ca e mai gustos. Si Nor este foarte mofturos. Dupa ce i-am dat prima data mancare gatita, adica orez fiert cu legume si carne de pui, nu a mai vrut sa manance altceva. Binenteles,noua ni se facea mila de bietul baiat ca ar putea ramane nemancat si mereu saream cu o portie de orez in schimbul boabelor. Pana cand am citit cate ceva despre mofturile astea de vedeta si i-am pus un castron cu boabe pentru 15 minute, apoi il luam daca nu manca.Figura asta a durat vreo 3 zile. Nici nu se atinsese de ele. Dupa 3 zile cred ca nu a mai rezistat. A lasat fitele la usa si a mancat pana la ultima boaba. :)

      Ștergere
    2. Am uitat sa adaug ca ii plac la nebunie morcovii, ardeii grasi, cotorul de varza si conopida :D Este cam vegetarian baiatul meu :))

      Ștergere
    3. Nor se chinuie de cateva zile sa termine un morcov. :) dar insist :)

      Ștergere
  2. Buna! Am un samoyed pe nume Diesel, mascul care in curand va implini 4 ani. Folosesc de ceva timp acelasi tip de mancare uscata care ii prieste foarte bine insa pe perioada verii, din cauza caldurii nu o mananca atat de bine si slabeste. As vrea sa ii inlocuiesc hrana cu ceva ce poate l ar atrage mai mult la gust ca sa nu mai piarda in greutate.

    RăspundețiȘtergere
  3. Buna am 1 samoyed primit cadou are 8 luni ai pot da pui fiert cu orez

    RăspundețiȘtergere