vineri, 19 aprilie 2013

CERTIFECT - Puternic atat pentru capuse cat si pentru caine

M-am hotarat sa scriu din nou despre Certifect.
Am intrebat in stanga si in dreapta daca a folosit cineva Certifect si am incercat sa aflu cat mai multe despre el inainte sa il folosesc pe Nor.
Am citit prospectul in care este specificat ca poate da reactii adverse, uneori destul de dure, mai ales in cazul cainilor batrani sau bolnavi. Cum Nor este tanar si sanatos si bazandu-ma pe faptul ca nu a facut niciodata vreo alergie la vreun produs, dar si dupa ce am primit informatii de la doua prietene care il folosesc, am decis sa folosesc si eu.
I-am pus picatura lui Nor miercuri la pranz si prima surpriza pe care am avut-o a fost ca nu a mai mancat seara la ora obijnuita. Cu greu, pe la 2 noaptea, stand langa el a reusit sa manance. A doua surpriza a venit a doua zi, joi, cand Nor a fost foarte apatic. Abia mergea, era trist, nu prea avea chef de joaca...(de fapt, chef de joaca ar fi avut el dar nu avea putere).
Ne-m speriat putin si am sunat veterinarul care ne-a speriat si mai rau. A zis ca are o reactie alergica la Amitraz si ca trebuie spalat cu o solutie speciala care sa indeparteze picatura dupa blana si piele si ca trebuie sa ii administreze antidotul pentru Amitraz, pe cale injectabila. Ne-a povestit chiar de un catel care a lesinat in fata lui imediat dupa aplicarea picaturii.
Eu merg pe ideea ca fiecare caine reactioneaza diferit asa cum si oamenii reactioneaza diferit in cazul anumitor tratamente. De aceea nu prea bag in seama toate commenturile de pe toate forumurile.
Nu i-am facut nimic lui Nor, nici baie, nici antidot. Astazi e mai bine si am reusit sa ne jucam putin dimineata, deci reactia lui a fost trecatoare asa cum scrie si in prospect.

 Punctul forte al acestui antiparazitar este faptul ca Nor nu a luat nicio capusa oricat de mult a fost lasat sa zburde pe camp. Din pacate, chiar si cu Advantix, trebuia sa il verific foarte bine la intoarcerea acasa fiindca nepoftitele capuse se urcau pe el in grupuri. :(


De asemenea, opinia veterinarului vis-a-vis de alternarea antiparazitarelor este ca aceasta alternare nu aste obligatorie sau indicata. Capusele sunt diferite asa ca antiparazitarul va functiona diferit pentru fiecare dintre ele.

Mai pe scurt,ma gandesc ca o zi de "caine bleg" compenseaza cu "0 capuse" pentru 3-4 saptamani. Nu vreau sa ii fac reclama de niciun fel, doar am vrut sa impartasesc cu voi experienta noastra pentru a avea cel putin un punct de reper real. :)

Multa sanatate tuturor blanosilor!

11 comentarii:

  1. Este foarte bine ca ai impartasit informatia, sa se stie ca pot exista si reactii adverse.
    Si lui Ukko ii merge bine cu Advantix, desi de cateva ori dupa aplicare s-a scarpinat parca mai mult si mai agresiv. Cat despre alternarea antiparazitarelor, si eu merg pe acelasi principiu, unul si bun. Dar am auzit si pareri cum ca s-ar obisnuit organismul cu el si n-ar mai avea efect ...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Din cauza asta am schimbat si eu. Dar din cate spune vet-ul asta este doar o parere nesustinuta de dovezi. Explicatia pe care mi-a dat-o mi se pare OK.

      Ștergere
  2. Articolul asta cam pute a reclama... Nu sarea destul de bine in ochi daca nu era cu italic si culoare schimbata?
    Si ziua aia de "caine bleg" va avea urmari, dar le vei vedea in timp...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Draga Anonimule. Apreciez parerea ta desi as fi apreciat si mai mult un comentariu pertinent. Un raspuns asa evaziv si vehement nu ajuta pe nimeni.
      Ai putea sa ne spui care a fost experienta ta vis-a-vis de acest spot-on, sa ne dai detalii despre cainele tau....etc.
      Departe de mine orice reclama. Am povestit cum a functionat la noi si asteptam si alte pareri ale celor care l-au folosit.

      Ștergere
  3. Chiar daca ar fi reclama, pana la urma fiecare scrie ce doreste pe blogul PERSONAL. Cat despre produs, eu nu l-am folosit-noi mergem pe Advantix- insa faptul ca organismul tanar al lui Nor a rezistat nu inseamna ca o va face la infinit. nu cred ca inlocuirea unui pericol potential-capusele- cu un pericol cert-substanta toxica-este o solutie; faptul ca Nor a avut o reactie, oricat de mica, este un semn ca utilizarea produsului trebuie intrerupta, oricate alte beneficii ar avea. Pana la urma cum puteti sti care este momentul in care organismul sau va incepe sa se simta "batran sau bolnav" si va renunta sa mai lupte cu agresiunea substantei chimice. Faptul ca nu am facut inca cancer de la consumul de cola, nu schimba faptul ca e o otrava care are potentialul sa ma omoare intr-o zi(dau exemplul asta pt ca eu sunt consumator regulat al acestor porcarii)- Spirit

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Asa este. In niciun caz nu vreau sa-i fac rau lui Nor. Caut, insa, cea mai buna metoda de protectie fiindca am trecut printr-o experienta destul de neplacuta din cauza unei capuse. De altfel, am auzit despre unii catei ca au asemenea reactii indiferent de antiparazitarul folosit. :(
      Ma voi documenta in continuare si sper sa gasesc cea mai eficienta si benefica solutie. :)

      Ștergere
  4. antiparazitarele pe baza de fipronil au, in general o eficienta mai mica impotriva capuselor-Spirit

    RăspundețiȘtergere
  5. Andreea, discutam ieri cu cineva la un pet shop exact despre Certifect. Am lasat-o sa-mi povesteasca despre el si nu mi-a placut ce am auzit, amitrazul este extrem de toxic, mai ales cand ajunge direct in sistemul central, cum se intampla in cazul pipetei. Mi-a spus ca ar ttrebui folosit extrem de rar, cu protectie hepatica si doar in cazuri de maxima urgenta. Si era o persoana care se presupune ca-si vinde marfa. I-am povestit de patania lui Nor si a zis ca nu e ok, recomandat ar fi sa nu ii mai aplici. Sigur, este strict decizia ta.

    In schimb, mi-a spus ca este foarte incantata de un nou produs Bayer, zgarda Foresto, cu actiune de 7-8 luni, care nu mai necesita pipeta lunar. Poate gasim mai multe info, desi mi-a zis ca e un produs aparut recent pe piata.

    RăspundețiȘtergere
  6. buna tuturor...si eu am vrut sa folosesc pe cainele meu certifect iar medicul mi-a recomandat sa utilizez ceva mai slab(considera acest spot-on mult prea toxic) asa ca am folosit frontline combo...bun nimic de spus doar ca tine 3 saptamani efectul iar azi cainele meu alergic la purici si capuse se scarpina iar. vreau sa va intreb daca ati auzit de zgarda Foresto? are efect? a incercat cineva pe animalutul lui? este scump dar oare are efectul acela de pana la 7 luni? daca cineva cunoaste as vrea un sfat!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Buna.
      Intr-adevar se pare ca e cam toxic Certifectul. Lui Nor ii pun in continuare Advantix la 3 saptamani. Cat despre zgarda Foresto am auzit ca ar fi eficienta. Insa parerea mea este ca depinde de ce caine ai. De exemplu,pentru Noriciosul meu cu mega blana nu stiu cat de buna ar fi. Am incercat cu zgarda Scalibor care are acelasi principiu ca si Foresto. Nu zic ca nu a fost buna, dar am gasit o capusa infipta pe el (cam in a doua luna de folosire) si mai mult, I-a facut si rana la gat (fiind indicat a se pune cat mai aproape de piele). La cainii cu blana scurta banuiesc ca sunt mai eficiente aceste zgarzi. :)
      Si eu mai astept vesti de la cei care au folosit Foresto sau alte noutati in materie de deparazitare.

      Ștergere
  7. Sfatul meu este sa va feriti de Certifect. Din pacate l-am incercat pe baiatul meu si s-a simtit groaznic. Il ardea pielea de nu mai putea sa stea jos deloc. Cand l-am aplicat mie mi s-a facut rau de la mirosul puternic de amitraz. O experianta oribila. Despre Foresto pana acum doar lucruri bune. Mie mi se pare mai buna ca Scaliborul.

    RăspundețiȘtergere