vineri, 5 aprilie 2013

Advantix sau Frontline sau Effipro sau CERTIFECT?

Buna tuturor.

Sunt sigura ca fiecare posesor de animal foloseste un anumit produs pentru preventia si indepartarea nedoritelor capuse. Si ridic aceasta problema fiindca o data cu incalzirea au aparut si inamicele prietenilor nostri. Ca o curiozitate, stiati ca capusele supravietuiesc pana la o temperatura de -4 grade?
Eu ma cofrunt cu problema aceasta poate mai mult decat altii, stand intr-o zona de case, cu multa verdeata in jur. Oricat as incerca sa il protejez pe Nor se pare ca insectele astea sunt destul de viclene. Obisnuiam sa il las liber pe camp sa copilareasca si el :). Asta pana cand am observat ca de fiecare data lua pe el cate 3-4 capuse. Astazi am facut o plimbare in lesa (prin noroi) si am incercat, pe cat posibil, sa nu il las in boscheti. Ce credeti? I se asezase una exact pe botic.

Deci pericolul pandeste la tot pasul.

Pentru Nor am folosit ultima data ADVANTIX. In trecut am folosit si Effipro si zgarda Scalibor. Cu zgarda e destul de dificil avand in vedere tona de blana pe care o poseda. Lui Nor ii aparuse si o iritatie pe piele din cauza ei, fiind nevoita sa i-o pun cat mai strans de gat.

Am citit mai nou despre un antiparazitar nou produs de Merial (producatorul Frontline). Se numeste CERTIFECT. Pipeta pentru câini de 20-40 kg contine fipronil 268 mg, methoprene 241,2 mg si amitraz 320 mg.
 

Pentru comparatie, Frontline Combo contine doar fipronil 268 mg si methoprene 241,2 mg.
Advantix de la Bayer are alte ingrediente si anume Imidacloprid 400 mg si Permetrina 2000mg.
Effipro de la Virbac contine fipronil 268 mg si butihidroxianisol 536mg.

Revenind la Certifect, inovatia consta tocmai in combinarea Amitrazului cu celelalte doua ingrediente de baza. Amitrazul este cel care face ca nepoftitele capuse  care au apucat sa se prinda de animal sa  cada si sa moara in 2 ore de la administrare. Se reduce astfel si riscul de infestare de la capusele purtatoare de virusi.

In concluzie, voi ce antiparazitare folositi pentru cateii vostri?Ati mai folosit pana acum Certifect? Se gaseste in pet shop-uri sau doar la cabinete veterinare? Am citit pe site-ul lor ca s-ar distribui doar prin cabinetele veterinare. :)

Astept vesti de la voi.

Pupici de catel cuminte!


8 comentarii:

  1. Lui Ukko ii pun de obicei Advantix, dar am observat in ultima vreme ca vreo 2 zile de la aplicare se cam scarpina, este posibil sa ii creeze o oarecare alergie. Am mai folosit Fiprex si atunci am gasit o capusa pe el; Frontine mi se pare apa de ploaie, sa nu mai vorbesc de pret, este extrem de scump pentru ce stie sa faca.
    O zgarda Scalibor i-am luat si eu odata, acum 2 ani, cand am plecat la tara de Paste si m-am gandit ca are nevoie de extraprotectie. Evident, i-am pus si antiparazitar, Fiprexul de mai sus, si cand ne-am intors in Buc, la cateva zile, am gasit capusa pe el ... Ce sa zic? Mi s-a parut apa de ploaie si zgarda. Sau poate sunt ei prea blanosi, desi mie mi-o recomandase doc veterinar, nu am cumparat-o de capul meu.

    De Certifect nu am auzit inca, nu stiu ce e cu el, dar mai citesc :)

    Si-un articol inca actual: http://www.alina-anghel.com/2012/04/atentie-la-capuse.html

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mi-am amintit ca i-am pus si eu o data Fiprex. Cat despre Certifect am citit ca a aparut si la noi insa in pet shopurile online nu I'll gasesc. Voi intreba si vet-ul. :) mie mi se pare foarte OK din descrieri.

      Ștergere
  2. In jur de 1 martie am fost la padure cu Sami si desi avea fiola de Advantix pusa a venit plin de capuse. La un moment dat am gasit 7 capuse infipte, nu stiam ce sa i mai fac. Am fost de urgenta la vet, i am facut testul de sange pt babesioza din fericire a fost negativ. Dr de la cab mi a recomandat o zgarda de la bayer, foresto se numeste. I am pus zgarda asta si ce este drept capuse nu mai are dar nici in zone cu multa verdeata n am mai fost. Oricum trebuie si extra protectie dc ies cu el in zone cu multa verdeata. Pe celelalte mentionate de voi nu le am incercat, o sa va spun cat de buna este zgarda asta....dar acum este prea devreme sa ma pronunt :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Buna Mihaela.
      Ce rasa este Sami? Blanosul meu a facut o iritatie pe piele de la zgarda Scalibor. De atunci ii pun doar spot-on. Cat despre eficienta produselor.....si eu am avut aceeasi experienta cu Nor. Cum i-am dat drumu putin in verdeata s-a intors plin de capuse desi avea antiparazitar pus. Acum ma interesez mai mult de Certifex-ul asta care a aparut si la noi de anul trecut. Are in compozitie o substanta "ucigatoare" pentru capuse. Din pacate nu am gasit-o decat in vreo 2 pet-shopuri online. O sa o incerc.

      Ștergere
  3. Mihaela, intrebarea mea nu mai are sens. Am vazut ca Sami este blanos de-al nostru. :) Sunt curioasa de rezultatele zgarzii Foresto.

    RăspundețiȘtergere
  4. Am incercat Frontline si colcaiau puricii pe Kira. La Advantix face alergie, ii cade blana si se scarpina. Singurul care ii merge perfect este acest Certifect. Nu face alergie, tine intrusii la distanta.

    RăspundețiȘtergere
  5. atentie la Certifect , contine amitraz care este foarte puternic si foarte toxic pentru caine , ataca rinichi si ficatul , eu l am folosit si intradevar este foarte bun , dar dupa mai multe discuti cu mai multi doctori si din ce am citit este extrem de toxic , amitrazul este periculos dat mai mult timp pentru organele cainelui mai ales ficatul si rinichi , daca se foloseste o zgarda de calitate Foresto sau Scalibor combinat cu o pipeta buna e suficient , bine in situatia in care plimbati cainele prin iarba inalta sau prin balari riscul de a lua capusa este mare indiferent cu ce l ati da , de preferat este sa evitati accesul cainelui prin astfel de locuri , de preferat ar fi locuri cu iarba tunsa

    RăspundețiȘtergere
  6. Cu Certifect am bagat un Husky in perfuzii timp de 2 zile.
    La cateva ore dupa aplica re s-a facut ca prosopul de a trebuit sa-l iau in brate si sa fug rapid cu el la veterinar.

    RăspundețiȘtergere