luni, 8 iulie 2013

Expozitia canina, prima experienta de acest gen.....

Nu am mai scris demult fiindca ne-am pregatit intens pentru prima expozitie canina din "cariera" noastra.
A fost la Ploiesti si a durat 2 zile. Dar pana aici a fost multa munca depusa si energie sacrificata.
Daca va ganditi si voi sa participati la astfel de manifestari poate va intereseaza experienta noastra.

Pentru Nor si pentru mine, pregatirea a inceput cam cu 2 luni inainte si a constat in obtinerea Pedigreeului de export de la Asociatia Chinologica Maghiara (aveam doar pedegreeul unguresc), inregistrarea in Asociatia Chinologica Romana si Nostrificarea Pedigreeului, inscrierea in competitia de la Ploiesti, toate acestea combinate cu antrenamente dese si toaletari profesionale pentru show.
Si iata-ne, in sfarsit in dimineata zilei de 6.07.2013. La ora 6.00 eram in picioare, atat noi cat si Nor. Bagajul era facut de cu seara, asa ca dimineata am plecat la drum. Ajunsi la locul expozitiei si dupa ce ne-am intalnit cu mai multi prieteni dragi, am incercat sa ne dezmeticim si sa vedem initial care era ringul unde urmau sa fie arbitrati samoyezii, apoi care este ordinea de prezentare. Si dupa ce am stabilit aceste lucruri am asteptat cuminti intrarea in ring. Eram pregatiti cu tot ce trebuie (perii, produse de styling, prosop, castron pentru apa, apa) sau cel putin asa am crezut noi, fiindca ar fi fost foarte utila si o umbrela mare (veti vedea imediat de ce). Pentru ca expozitia s-a tinut in aer liber, pe iarba, Nor a reusit sa se umple de niste ciulini mici de care nu reuseam sa mai scap. Asa ca, pana la intrarea in ring am tot periat blanita alba, proaspat imbaiata cu o zi inainte.
Inaintea noastra s-au prezentat cateii din rasa Chow-Chow. Si odata cu prezentarea lor a inceput si o ploaie torentiala care a ingreunat prezentarea samoyezilor. Dar pana la urma dl. arbitru a reusit sa ii admire intr-o tura de ring, sa le controleze dentitia si testiculele. Si asa Nor a obtinut calificativul Excelent III. Prima zi, terminata cu succes.

A doua zi a inceput la fel, doar ca la Ploiesti am ajuns ceva mai relaxati, stiind deja despre ce era vorba. Diferenta era data de tipul competitiei. In prima zi a avut loc o competitie CAC iar in cea de-a doua, o competitie CACIB. De data aceasta ne-am asezat pe un loc cu ciment, pentru  a nu se mai umple Nor de ciulini.
Si am inceput sa coafam blanita pana aproape de intrarea in ring (acelasi ring, alt arbitru). In pauzele de coafat am facut scurte plimbari si am reintalnit prietenii catelandrii cu tot cu stapanii lor, cu care ne-am intretinut pe teme chinologice. :) La ora pranzului, in aceeasi ordine ca in ziua trecuta, urma sa intram la prezentare. Din nefericire sau din fericire (inca nu stiu cum sa incadrez intamplarea), handlerul care trebuia sa-l prezinte pe Nor nu a reusit sa faca fata tuturor cateilor pe care ii avea de prezentat, asa ca pentru a nu rata prezentarea, intr-o viteza (nici nu-mi mai aduc aminte cum) am pus mana pe lesa lui Nor si am intrat cu el in ring. Plina de emotii am reusit sa fac cu el o tura de ring. Nu stiu cum a decurs prezentarea sau in ce pozitie a stat Nor si din pacate nici poze nu am. Sotul meu era prea ocupat sa ne priveasca pentru a mai face si fotografii. :) Imi amintesc doar ca imi tremura mana pe lesa si ca incercam sa il incurajez pe Nor sperand sa nu ne facem de ras. Se pare insa ca nu a fost prea rau fiindca am mai obtinut un Excelent III. Acum ma pot ocupa de formalitatile pentru obtinerea dreptului de monta.

Voi scrie un articol separat despre handling asa cum il vad si inteleg eu si poate pana atunci imi voi da seama si daca intamplarea mea a fost sau nu una fericita.

In alta ordine de idei, expozitiile canine te introduc intr-o lume aparte in care ne-ar face placere sa ne regasim si cu alte ocazii.

Daca ati avut si voi astfel de experiente, ne-ar face placere sa le impartasiti cu noi.

prima zi

prima zi

a doua zi

a doua zi


Cu drag,

6 comentarii:

  1. Nu exista formalitati pentru dreptul de monta! Si nu se elibereaza nici un act in acest sens!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Am aflat si de la asociatia chinologica acest lucru. Multumesc pentru informatie.

      Ștergere
  2. Vai, este criminal el cum sta lungit pe banca aia! Felicitari, dragilor! Ati facut fata cu brio :D

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumim Alina! Suntem inca la inceput si mai avem multe de invatat. Dar pentru moment sunt foarte mandra de Nor. :)

      Ștergere
  3. Felicitari Nor si Andreea :)! Sunteti o echipa minunata. Cu siguranta timpul va va aduce si experienta, si veti deveni adevarati campioni.

    RăspundețiȘtergere